Content marketing, in 2015 nóg belangrijker

Content marketing
Content marketing is al jaren zéér belangrijk, en wordt misschien alleen maar belangrijker. Maar wat is het precies? Content marketing is het marketing vorm waarbij je continu zorgt voor nieuwe berichten die ideaal aansluiten bij de je bedrijfsvoering en van toegevoegde waarde zijn voor de lezer. Content marketing zorgt voor een sterke autoriteit en meer traffic op je website (Winkels, 2014). Het is belangrijk dat je content marketing met een goede strategie inzet. Hierbij is het verstandig om eerst te analyseren wat je doelgroep belangrijk vindt, voor je zo maar wat gaat posten.

Een nieuw jaar, dus nieuwe kansen voor bedrijven. Doordat content marketing steeds populairder wordt kent het vele trends en ontwikkelingen. De voor mij belangrijkste heb ik hieronder uitgewerkt:

Native ads
Verdienmodellen van blogs werken vaak met advertentiekosten via display advertising. Doordat de CTR op banners steeds meer daalt, blijven de advertentiebestedingen aan display advertising achter (Fox, 2013). Daarom is native advertising ontstaan. Native advertising is een vorm van online reclame die overeenkomt met de vorm en functie van het platform waarop het lijkt. Het woord “native” verwijst naar de samenhang van de inhoud met andere media op het platform (Wikipedia, sd).
De advertentie bij native ads worden niet als advertentie opgemerkt omdat ze opgaan in de content.
Emerce stelt 9 redenen waarom native advertising omarmt wordt:
1. Native advertising is wat de industrie zelf heeft voorspeld
2. Native advertising trekt meer aandacht
3. Native ads zijn erg efficiënt
4. Native advertising biedt toegevoegde waarde
5. Native ads maken consumenten meer betrokken
6. Native advertising geeft een boost aan de advertentieindustrie
7. Native ads ‘kennen’ de doelgroep
8. Native is meer dan adverteren
9. Native ads zijn schaalbaar (Emerce, 2015)

Visueel content blijft belangrijk
Met visuele content kun je op een gemakkelijke manier emoties oproepen bij mensen, waarna je ze kan overtuigen van jouw bedrijfsvoering. Volgens Ekatarina Walter (Odden, sd) is het dé manier om een hechte community op te bouwen.
Uit onderzoek (Ethos3, sd) blijkt dat we visuele informatie 600.000 keer sneller opnemen dan tekst. Mij lijkt die 600.000 echter wel overdreven, maar dat het vele malen sneller gaat is voor mij zeker! Content met visuele aspecten erin worden vele malen meer gedeeld door ons. Dat sluit perfect aan bij het feit dat 90% die wordt verstuurd naar hersenen visueel is (Ketterij, 2014).

Bibliografie
Emerce. (2015, Januari 19). Negen redenen om native advertising te omarmen. Opgehaald van Emerce: http://www.emerce.nl/achtergrond/negen-redenen-om-native-advertising-omarmen
Ethos3. (sd). Ethos3. Opgehaald van http://www.ethos3.com/
Fox, P. (2013, Augustus 15). Native advertising als vervanger van display advertising? Opgehaald van Frankwatching: http://www.marketingfacts.nl/berichten/native-advertising-als-vervanger-van-display-advertising
Ketterij, B. v. (2014, September 12). Waarom visuele content beter scoort dan tekst . Opgehaald van Frankwatching: http://www.frankwatching.com/archive/2014/09/12/waarom-visuele-content-beter-scoort-dan-tekst-infographic/
Odden, L. (sd). 21 Digital Marketing Trends & Predictions for 2015 . Opgehaald van toprankblog: http://www.toprankblog.com/2014/05/digital-marketing-2015/
Wikipedia. (sd). Native advertising. Opgehaald van Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Native_advertising
Winkels, R. (2014, Januari 6). Waarom content marketing belangrijk is. Opgehaald van ezense: http://www.ezense.nl/5/blog/68/waarom-content-marketing-belangrijk-is/

Plaats een reactie